ریپورتاژچیست ؟
همان طور که می دانیم امروزه بیشتر کسب و کار های محلی سعی بر گسترش کسب و کار خود در مقیاسی بزرگتر دارند. این گسترش در گرو یک شبکه اینترنتی یا یک وب سایت است. که اشخاص بتوانند محصول یا خدمات خود را در مقیاسی بزرگتر و بدون حد و مرز فیزیکی ارائه دهند. حدود 65 درصد مردم امروزه با مباحث سئو، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و … آشنایی کافی را دارند. همین امر باعث رقابت شدیدی در گوگل شده است. زیرا سایتی فروش دارد که در رتبه های برتر و جزء سه نفر اول باشد. برای این کار شما باید وب سایت خود را سئو کنید. در ادامه با این مبحث و مباحث مرتبط آشنا می شوید.
تعریف کلی ریپورتاژ
ریپورتاژ(Advertisement reporting) به معنای تبلیغات خبری است. به این صورت که محتوا متن ریپورتاژ ها به صورت بی هدف و بی طرف و بدون هیچ گونه درشت نمایی ارائه می شود. در این نوع تبلیغ ذهن مخاطب هدف قرار می گیرد و در همین حال برند سازی صورت می گیرد. چند مزایا ریپورتاژ شامل:
- اسپم شناخته نمی شود
- بهره گیری از لینک follow
- افزایش بازدید سایت
- ماندگاری در وب سایت خبری
ریپورتاژ اصلی ترین و بهترین راه برای برند سازی می باشد که کسب و کار های نوپا باید از آن بیشترین بهره را ببرند.
خودکشی با ریپورتاژ
ریپورتاژ ها اکثرا از وب سایت های بزرگ خبری و پربازدید لینک دهی می شوند. فرض کنید که شما یک وب سایت نوپا دارید اگر در همان ابتدا کار از یک ریپورتاژ پر قدرت استفاده کنید چه اتفاقی می افتاد؟ درست است! گوگل به شما مشکوک می شود زیرا شما یک وب سایت کم محتوا و کم بازید هستید که یک وبسایت قوی با مخاطبین زیاد به شما لینک داده است! چطور همچین چیزی برای یک وبسایت نوپا ممکن است؟! این روند برای گوگل عادی و طبیعی نیست. و امکان پنالتی شدن سایت شما، تا درصد چشم گیری افزایش پیدا می کند. برای جلوگیری از این موضوع، ما در تیم تیوکسا به عنوان یکی از بهترین دپارتمان های طراحی سایت نیشابور آماده ایم که به شما مشاوره های لازم را بدهیم.
اصول ابتدایی رزور ریپورتاژ
وب سایت های زیادی وجود دارد که خدمات آگاهی ریپورتاژ را ارائه می دهند ولی قبل از هرگونه سفارش باید به سه پارامتر و مهم و حیاتی وب سایت های ارائه دهنده آگاهی ریپورتاژ دقت کنید که شامل :
- آتوریتی لینک
- اسپم اسکور
- الکسا
این سه پارامتر امروزه تبدیل به دو پارامتر شده است زیرا رتبه الکسا دیگر اهمیت و ارزشی ندارد. منسوخ شده است! در زمان گرفتن رپورتاژ به چند گامی که ذکر می شود توجه داشته باشید.
گام اول
کیفیت مقاله ریپورتاژ بسیار مهم است مقاله نوشتاری شده باید تمام نکات سئو در آن رعایت شده باشد پارگراف بندی (p) و سر تیتر های (H1 – H2 – H3) را به صورت کامل داشته باشد. متن مقاله باید بین بیشتر از 800 کلمه باشد. متن باید یونیک یا همان غیر کپی باشد. لینک برند (لینک صفحه مورد نظر) به صورت هوشمندانه جایگیری شود؛ به صورتی که مشخص نباشد خود شرکت هدف متن را آماده کرده است. در زمان بارگذاری مقاله حتما یک عکس با کیفیت بالا و یونیک و بومی سازی شده در متن خود قرار دهید و حتما ALT عکس را تنظیم کنید.
گام دوم
مدت زمان طی شده احداث وب سایت شما بین 4 الی 5 ماه باشد در غیر این صورت اثر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت. زمانبندی سفارش ریپورتاژ ها باید حساب شده باشد که تشخیص آن به عهده سئو کار شما است.
گام سوم
بررسی رقبا هم صنف و آنالیز بک لینک های آنها که این کار کمی تخصصی تر است. و حتما شما برای این کار نیاز به یک سئو کار ماهر دارید.
آیا ریپورتاژ قانونی است یا خیر ؟
به صورت کلی در ایران چیزی به نام سئو کلاه سفید نداریم و بیشتر سئوکارها از سئو کلاه خاکستری استفاده میکنند. خرید ریپورتاژ هم جزء دسته و رده بندی سئو کلاه خاکستری محسوب می شود. در این رده بندی تقلب به نوعی صورت میگیرد که گوگل قدرت تشخیص آن را ندارد. و اگر هم تشخیص دهد در گام بعدی قدرت تشخیص شخص متقلب را ندارد. پس جواب این سوال خیر است ولی تشخیص نهایی با شماست!
قیمت ریپورتاژ
میانگین قیمت یک ریپورتاژ خوب از 800 هزار تومان تا پنج میلیون تومان است. که نسبت به آتوریتی لینک – اسپم اسکور و … متفاوت می باشد. این قیمت در طی سال بسیار متغیر و ناپیدار است و امکان افزایش و کاهش قیمت در طی سال وجود دارد.
در آخر
گاهی برای پیشرفت و جلو رفتن مجبور به نقص قوانین می شویم. اگر شما بخواهید در ایران به روش سئو کلاه سفید پیش بروید. قطعا در بازه زمانی 10 سال هم به نتیجه نمی رسید. زیرا رقبا شما نه تنها از سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند، بلکه در بعضی از مواقع به سمت سئو کلاه سیاه هم میروند. سئو کار های ماهر و حرفه ای بیشتر از سئو کلاه خاکستری بهره می گیرند زیرا بازده دائمی و تاثیرگذاری دارد. ریپورتاژ یکی از هزاران تکینک سئو می باشد که خوب خرید رزرو آن هم نیاز به کمی تخصص و هوشمندی در انتخاب دارد.
موفق و آگاه باشید